U BiH uhićen državljanin Rusije osumnjičen za terorizam

Slika
  Službenici Jedinice granične policije Aerodrom Sarajevo 14. travnja 2017. godine lišili su slobode M. I. (1973.), državljanina Ruske Federacije. Graničnim provjerama utvrđeno je da je za njim Interpol Moskva raspisao potjernicu zbog kaznenoga djela “zločin povezan sa terorizmom”. Osoba je stigla na Međunarodni aerodrom Sarajevo letom iz Istanbula. Tokom dana M.I. bit će predat nadležnom organu. Istoga dana službenici Jedinice granične policije Gradiška lišili su slobode S.C. (1966.) jer je utvrđeno da ga potražuje Osnovni sud u Gradišci zbog kaznenoga djela “oštećenje tuđe stvari”. Državljanin Austrije kontroliran je pri ulasku u Bosnu i Hercegovinu na Međunarodnom graničnom prijelazu Gradina i predat službenicima Sudske policije Gradiška. Na MGP Popovi prilikom ulaska u BiH lišen je slobode A. K. (1989.) nakon što je utvrđeno da ga potražuje Osnovni sud u Vlasenici zbog kaznenoga djela “krađa”. Službenici JGP Bijeljina predali su državljanina BiH i Republik

VIDEO: Moja istinita priča o zaustavljanju tenkova JNA u Pologu 7. svibnja 1991. godine


ŠIROKI BRIJEG – Taj dan bio sam “mali šonjo”, koji je “visio” non-stop u obiteljskoj gostioni “Janjćetović” na Brijegu.
U gostioni u kojoj sam se naslušao svakakvih priča, anegdota, do kasno u noć sa didom Antom pričao o svemu, i dok je did pio rakiju, ja sam pio tada svoje najbolje piće – “Pepsi”. Baba Anđa je pekla najbolje uštipke, tata je radio u Fealu, a mama u gostioni od jutra pa sve do kasnih noćih sati, dok nije otišao i posljednji gost…
Tog dana 07. svibnja 1991. godine, sjećam se dobro, iako sam imao osam godina, roditeljima sam iz frižidera, koji se nalazio ispred gostione, “ćapio” sladoled Snjeguljicu i dok sam ju onako sa guštom lizao na terasi, a u gostini, gdje se nalazilo 15-20 ljudi, u jednom trenutku čuo sam povik “Stoka s tenkovima je krenula na Lišticu”! Bio je to usklik moga tate Nenada upućen gostima.
Nisam znao što se dešava, i što se prije dešavalo jer nisam bio u toku priče, a nije me ni pretjerano zanimalo u tom trenutku. Tata je zatim pozvao mamu da preuzme gostionu i rekao joj da mora negdje ići, nešto joj je rekao što baš dobro i nisam čuo, počela je plakati i rekla mu da se čuva, te je sa nekoliko ljudi sjeo u svoj tadašnji Peugeot 504 i zaputio se negdje.
Pitao sam mamu, di je tata otišao, a ona mi je samo odgovorila “poliži taj sladoled i primi se knjige, znaš kakva je učiteljica Mira i da ćeš opet na kukuruzu klečati ako ne učiš” – sjećam se dobro da sam tada zaboravio na sve i otišao učiti.
Nedugo zatim dok sam nešto učio u kuću “upada” did i uzima dvije lovačke puške, te “mauzerku”, pištolje, te na telefon zove strica Damira da idu na Polog i govori mu da nismo goloruki. Nakon toga pitam babu di će did i šta se događa ali samo je šutila.
Taj trenutak nisam se ni pretjerano opterećivao, navečer sam ležao na kauču i gledao na televiziji crtani, i nakon njega je počeo dnevnik na HRT-u iako me tada dnevnik nije zanimao ostao sam gledati te na početku Dnevnika uočavam nešto što me zadržalo za ekranom.
Zaustavljeni tenkovi JNA u Pologu, did Ante na televiziji među velikom masom svojih sugrađana stoji i govori u kameru da tenkovi neće proći, ništa mi nije jasno, govorim babi da je did na televiziji a njoj u tom trenutku ispadaju tanjuri koje je prala i kaže mi da polazim spavati. Ništa mi nije bilo jasno tada!
Ali sada znam, tog dana je zaustavljena tenkovska kolona Jugoslavenske Narodne Armije. Hrvatski civili tada su spriječili u Pologu blokadom ceste kolonu od preko 100 tenkova i oklopnih vozila koja je krenula iz mostarske vojarne upućena zauzeti položaje u zapadnoj Hercegovini i dijelu južne Hrvatske.
Danas kada se obilježava 25. godina tog iznimno važnog događaja za ovaj kraj i puno dalje, političari su sebi uzeli za pravo da je to “njihov” dan i time se hvale, a onih tisuće ponosnih ljudi nitko više ni ne zove na te događaje kako bi im zahvalili na tom nama ponosnom činu.
A što se taj dan dešavalo davne 1991. godine pogledajte u ponuđenom dugometražnom dokumentarnom filmu Zdenka Jurilja, pod nazivom “3 Dana”. Film koji je nastao u produkciji Kadar i koji prikazuje događaje iz 7., 8. i 9. svibnja 1991. u mjestu Polog:





________________________________________________

MojSiroki / Sirokibrijeg,info
MojSiroki.ga nije vlasnik ove vijesti, njenih slika te svih ostalih materijala koji se koriste u ovoj vijesti.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

[PGS] Reprezentativci BiH u Counter Strike Global Offensive

Filmo-cenzije #1 - „Igra prijestolja“ s06e03: Nove zgode novog Jona Snowa, Kolinde Lannister i Karate Kida

TOP 3: Hercegovačka imena na "F"